3.2.2015

Kooste viikosta

Heippa!

Me ei olla mitään kovin kummallista tehty viimisen viikon aikana. Mulla alko ne työt niin olin aika väsynyt aina aamusin töitten jälkeen joten osittain päivät kului vaan kotona oleillen. Töihin paluu suju ihan mukavasti, taitaa vaan mennä tovi ennen, kun tottuu töissä oloon. Mulla on työpäivien jälkeen särkenyt päätä, ollut selkä jumissa ja jalat kipeät seisomisesta, joten ihan vaivatta ei työt alkanut. Mutta oli kyllä mukavaa palata takasin töihin!

Pääsin nopeasti takasin jyvälle töistä ja nopasti muistui kaikki asiat mieleen. Totta kai ihan kaikki ei ole vielä hallinnassa, esim. ruoka-annokset on vähän muuttunut ja vielä en tiedä mitä mikäkin pitää sisällään. Mutta eiköhän se siitä pian, kunhan alkaa vaan ruuanlaittovuorot. Kauheasti mikään ei ollut ehtinyt muuttua 10 kuukaudessa.

Eevi oli mun työvuorot miehen kanssa ja niillä oli mennyt hyvin. Joka ei kyllä yllättänyt. Neiti oli ollut kiltisti ja käynyt kiltisti nukkumaan. Olipa isi tajunnut käyttää neidin suihkussakin, vaikka en muistuttanut! Ja isi oli muistanut kaiken mitä pitikin muistaa.

Viime viikolla käytiin Ansun kanssa vähän kaupungilla kiertelemässä ja tuhlasin viimeisetki joululahjarahat. Olin päättänyt, että aion ostaa ittelleni jotain ja löysinkin parit paidat ja housut, sekä ulkoilukengät. Tottakai mun oli pakko ostaa pikku neidillekkin jotain. Joskus kattelin kaupassa noita saappaita ja tykästyin niihin, mutta en viittinyt ostaa niitä ku en tienny minkä kokoset olisi hyvät. Jälkikäteen jäi harmittamaan se etten ostanut niitä. No tällä kertaa, kun näin noi, niin mun oli pakko saada ne! Myyjä mittaili Eevin jalkaa ja saapasta ja totesi, että noi on todennäkösesti keväämmällä-alku kesällä sopivat tytölle. Ja mikä parasta, saappaiden hinta oli alentunut viime kerran alennetusta hinnasta vielä puolella ja hintaa näille jäi vaivaset 4,90e, ei paha!
Ensimmäinen työilta takana ja kyllä väsytti! Olisi tehny mieli vaan kaatua sänkyyn nukkumaan, mutta oli lähdettävä käyttää koira vielä ulkona.
Eevin lempipuuhaa on kärryyn kiipeäminen ja melkeimpä päivittäin neidin löytää kärryn sisältä. Lelut pois sieltä ja neiti kyytii, hassu tyttö!
Välillä meillä syödään kotonakin kaupan valmisruokaa. Eevi söi myös ensimmäistä kertaa raejuustoa ja ilmeestä päätellen tykkäsi. Jos neiti olisi saanut päättää, niin hän olisi syönyt ainoastaan raejuustoa.
Isi oli töissä ja en jaksanut rueta kokkailemaan meille mitään ihmeellistä, joten syötiin munakasta ja parsakaalia. Ja syötiin ruoka olkkarin lattialla ja katottiin Kingiä telkkarista. Sunnuntai oli kunnon löhöily päivä, nukuttiin pitkään ja nukuttiin myös pitkät päikkärit.
Tänään käytiin mummia moikkaamassa kaupungilla. Pikku tyttö oli yhtä hymyä, kun näki mummin, tainnut olla vähän jo ikävä!
Naapurit oli järjestäny meille tällässen tosi kivan yllätyksen. Ne oli kolannu lumet meijän parkki ruutuun. Yritä tohon nyt sit saada traktori parkkiin. Soitin isännöitsijällekkin asiasta vihasta puhelua ja niiden toimesta kävi huoltomies auraamassa noi pois. Ja toivon mukaan toi oli viiminen kerta, kun kolaavat lumet meijän paikalle, ei meinaan ollut ensimmäinen kerta! Jos toi toistuu vielä niin mä suutun, nyt jo näin punasta! Siis ei kukaan ihminen voi olla oikeesti niin tyhmä, että kolaa lumet toisen parkkipaikalle! Älytöntä! Naapurit kuulevat kyllä pari valittua sanaa, kun tulevat ulkona tai käytävässä vastaan. Tai en tiiä onko valittuja sanoja, mutta kuulevat kunniansa kumminkin.
Eilen sain Jotexilta tilaamani paketin, ja sieltä löytyi päiväpeitto ja olkkariin uudet verhot. Oon pitkään puhunu Timolle, että meijän pitäisi hommata päiväpeitto ja nyt kun näin netissä halvalla ton, niin en kahesti miettinyt ennenkuin se oli jo ostoskorissa. Tänään löysin Sokokselta makkariin Vallilan maton. Aluks arvoin kahen eri värin väliltä, ton ja liilan, ja onneksi valitsin ton turkoosin. Turkoosi on kivempi ja enemmän semmonen väri mikä miellyttää mua.

Nyt mä meen koiran käyttää ulkona, sit syön ehkä viel jotain ja sitten nukkumaan. Timo on töissä (se on viime päivinä ollu ihan liikaa töissä!) ja tulee vissii joskus yöllä. Onneks nyt loppu lumisade ni jos se sais vähän levättyä. Huomenna se saa ainakin nukkua ihan rauhassa, kun Eevi menee kummitätille hoitoon ja mä meen työpalaverii. Saa nähä mitä aamusta tulee, kun mun pitäis laittaa herätyskello päälle, en ees muista milloin oon viimeks joutunu herätä kelloon (joten jos musta ei äiti aamulla kuulu niin soita mulle, todennäkösesti nukun! :D).

7 kommenttia:

  1. Vai et herää :D Toivottavasti mä herään....

    VastaaPoista
  2. Kylläpäs on outoa että lapsesi on tajunnut mennä seisomaan kärryyn kun juolukuun kirjoituksessa. Olit laittanut kuvan ja kirjoittanut kuinka tyttö seisoskelee kärryssä nykyään. Aika ristiriitaista, onko tämä sittenkin uusi juttu kehityksessä? Ja se aijempi vain kuvausta varten laitettu tyttö seisomaan kärryyn! :D Jokos teillä kävellään kun on niin hyvin kehittynyt lapsi? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, että on joku noin aktiivinen seuraaja! Ja ei, kärryyn nouseminen ei ole uusi juttu, mutta nyt neiti kiipeää sinne kokoajan. Tuen kanssa neiti kävelee kovaa vauhtia jo, ja muutamia askeleita ottaa ilman tukea.

      Poista
    2. Hieno kuulla! :) Avoin bloggi tämä on joten kuka vain voi lukea ja kommentoida, elä ota ittees!

      Poista
    3. Ööööö.... Ei kai tässä kukaan ole ottanut itteensä :o

      Poista
    4. No voi vitsit, itse kun en ole tajunnut että on julkinen blogi, kiva kun valaisit! Ja en mä itteeni ota tuntemattomien ihmisten naurettavia kommentteja :D

      Poista

Kiitos kommentista!