7.1.2015

Karhunpoika sairastaa

Terveisiä sairastuvalta. Me ollaan Eevin kanssa kipeinä. Eilen aamulla, kun hain Eevin sängystä, oli sängyssä oksennukset. Eevi söi päivällä tosi huonosti ja oli koko päivän tosi nuutunut. Mietittiin mikä sitä mahtaa vaivaa, ja illallahan syy selvisi. Kuumetta. Annoin Eeville supon ja neiti nukkui yön hyvin. Aamulla 8 aikaa kävin kattomassa, että eihän neiti oo tänä yönä oksentanut ja saman tien sängyssä oli pieni pää pystyssä kattelemassa mitä oikein teen. Otin Eevin vieree ja syötin sen, sen jälkeen se jatkoi unia pari tuntia.
Tänään Eevi on ollut jo paremmalla tuulella eiliseen verrattuna. Ruoka on maistunut ja likka on jaksanut leikkiäkkin. Vähän väsyneempi hän on kyl vielä tänään ollut. Ja räkänen myös edelleen.

Mä heräsin eilen yöllä paristi, kun näin jotain outoa unta ja olin hiestä märkä. Parin heräilyn jälkeen jäin pidemmäksi aikaa hereille ja totesin, että särkee päätä ja on huono olo. Mittasin kuumeen iteltäni ja sitähän oli. Otin särkylääkettä ja hipsin vessaan. Oksennettuani koitin mennä nukkumaan. Otin varuiksi ämpärin sängyn viereen, jos tulee uudestaan huono olo ja en ehtisikään vessaan.
En ole onneksi oksentanut toistamiseen, eikä kuumettakaan ole ollut tänään. Ainoastaan päätä särkenyt ja ollut ihan voimaton olo. Mikään ei ole oikein maistunu mulle ja äsken uskalsin syödä ruisleivän.

Toivon, että me molemmat parannuttaisi nopeasti. Mä oon tosi harvoin kipeenä, ja jos oon niin se kestää ainoastaan päivän-kaks. Eevi on nyt elämänsä ensimmäistä kertaa kipeenä, ja aika hyvin mun mielestä vasta reilu 8kk iässä sairastua ensimmäsitä kertaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista!