23.12.2014

Viimesiä juttuja ennen joulua

Aatella, huomenna olis jouluaatto. Yhtään ei oo joulunen fiilis! Vastahan oli joulu ja päiviteltii, kuinka on enää neljä kuukautta laskettuun aikaan ja nyt sit neiti on jo 8kk. Pelottavan nopeesti kuluu päivät ohi.

Viime jouluna huristeltiin traktorilla Timon mummolle puurolle. Täksi jouluksi saatiin onneksi äitiltä auto, joten ei tarvi miettiä millä pääsisi Eevin isomummolle.

Viime päivät on kulunu suurimmaksi osaksi joulupuuhissa. On käyty kaupoilla ja siivottu kotia. Oon jopa ehtiny jo tuhlata joululahjarahoja ja meijän asunto sai uudet matot lattialle. Ja kylläpä tuli heti kodikkaampaa! Eevi ei viihtyny kärryissä istumassa, joten laitettiin se tonne ja siellä se viihty. Laitettiin vielä mun takki alle ja muutama lelu neidille, niin johan oli pikku likka tyytyväinen kärryissä.
Päätin, että haluan tehdä piparkakkutalon, elämäni ensimmäistä kertaa. Mulla meinas kokoomisvaiheessa olla hieman ongelmia, mutta sain kumminkin mökin kokoon. Muutamaan kertaan teki mieli luovuttaa ja syödä palaset, mutta maltoin kumminkin tehdä sen loppuun. Onneksi, sillä nyt olen aika tyytyväinen itteeni.
Tänään aamulla Eevin herättyä lähdettiin kälyn kanssa käymään kaupassa tekemässä viime hetken jouluostoksia. Olin ihan varma, että kaupassa olisi miljoona muutakin ihmistä, mutta ei siellä ollutkaan. Kun olin kälyn ja lapset heittänyt kotiin, tulin ite kotiin ja alotin siivoomista. Siivouksen lomassa kävin kaupassa hakemassa huomiseksi leipää ja Eevin serkun meille yökylään.

En tiedä kumpi tytöistä oli enemmän iloissaan toistensa seurasta, Alisa vai Eevi. Alisa oli kokoajan viihdyttämässä Eeviä ja Eevi tyytyväisenä leikki serkun kanssa. Alisasta oli apua, kun sain ite rauhassa siivoilla ja ei tarvinnut kokoajan olla kattomassa Eevin perään. Alisa myös koristeli joulupipareita ja teki joulutorttuja joita viedään huomenna kahvin kanssa tarjottavaksi.
Ja tottakai meijän piti vähän herkutellakkin, tilattiin pitsaa (olin laiska ja mua ei yhtään kiinnostanut tehdä tänään ruokaa) ja illalla syötiin suklaata. Pelailtiin myös hetki Aliasta.
Oon tänään ehtinyt tehdä meille huomiselle jälkkäriä, juustokakkua. Ja nyt meillä on kinkku uunissa, joskus neljän aikaa pitäisi katsoa onko se jo valmista. Ostettiin 7,5kg kinkku ja se on varmaan aika sopivan kokonen. Viime vuonna meillä oli saman kokonen ja syötiin se kahdestaan, tänä vuonna on muutama muukin syömässä sitä.
 Muutamat lahjatkin tuli hommattua. Kauheesti ei tullu ostettua mitään ja joillekkin ihmisille olisi ollut kiva ostaa jotain, mutta ei vaan yksinkertaisesti ollut riittävästi ylimäärästä rahaa. Mulla olisi vielä muutama paketti paketoimatta.
Huomisen päivän ohjelma näyttää seuraavalta:
-N. kello 12 mennään porukalla Timon mummolle syömään puuroa ja kahvittelemaan.
-Siitä sitten Timon porukoilla pikasesti käymään ja sitten kotiin.
Hannan poppoo tulee meille viettämään joulua, syödään, saunotaan ja hengaillaan.

Hanna tekee meille kaikki ruuat, meijän hoidettavaksi jäi kinkku, leipäjutut ja jälkkäri. En siis tiiä vielä mitä kaikkea meijän joulupöytä tulee pitämään sisällään, mutta varmasti paljon erilaisia, hyviä, ruokia. Löytyy kuulemma tällässelle jouluruuan suhteen nirsolle ihmisellekkin syötävää, joten ehkä saan vedettyä napaani jotain muutakin kuin kinkkua, haha.

Joulupäivänä mennään käymään ensin mun mummulla aamupäivästä ja iltasesta vaarilla. Joku päivä olis myös kiva mennä käymää mökillä moikkaa iskää ja äitii.

Nyt mä taijan mennä paketoimaa viimiset lahjat ja sit koiran käyttämää ja nukkumaa. Palaillaan joskus joulun jälkeen joulukuulumisten ja kuvien kanssa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista!